Friday, July 30, 2010

Jangan Ada Benci...

Andainya ada di antara kita nanti..
berubah hala serta memungkiri janji..
jangan ada benci..
suka dan duka di lalui..
jadikan kenangan di sudut hati....
Andainya cita2 tidak kesampaian..
ikatan murni terputus dipertengahan jangan dikesalkan...
jangan lantaran kegagalan..
kita berdendam saling bermusuhan..
ungkit mengungkiti...
sakit menyakiti..
memusnahkan diri...
kita harus tabah dan bersedia..cekal hadapi kemungkinan yang tiba,
kadang kala yang berlaku,
diluar kemahuan kau dan aku......

Thursday, July 29, 2010

Dalam DILEMA!

Cinta tu satu anugerah yang sangat2 berharga..
setiap insan pasti merasai nikmat cinta...
bezanya..?
dia dihargai..atau dilukai...
adakah kita dapat menerima seseorang itu bila sikapnya seolah2 membelakangkan kita?
adakah sikap itu mampu membuatkan cinta kita semakin teguh atau bertambah goyah?
setakat mana cinta itu mampu berdiri teguh jika kita hanya berdiam tanpa meluahkan?
tanya pada hati...
pk guna kewarasan..
jgn smpai keputusan itu melukakan hatimu sendiri..
biar terluka sekarang..
jangan terluka masa hadapan..
biar menangis sekarang..
jangan menangis menangisi penyesalan..
mampukah kita harungi duri yg melukakan?
hanya kita yg mampu menjaga hati sndri..
hanya kita yg mengerti perasaan ini..
adakah perpisahan itu yg diingini?atau menyelamatkan perhubungan agar terus kekal?
menangis dlm hati tiada sape yg dengari...
menjerit dalam batin takde sape yg menyedari...
lontarkan amarahmu..agar perasaan itu kembali tenang..
setenang air di lautan..
tanpa ombak..
tanpa badai...
fikirkan kembali guna kewarasan yang ada..
adakah ini yg kita inginkan atau sebaliknya...
walau bagaimana pon..
aku dlm dilema.......

Monday, July 26, 2010

MuShi-MusHi

Hola2..salam semua....
Actually now mish tengah planning nak meet all my fwens and lepak2 at Sup Ani Utara TTDI this coming friday..
To all fwens please contact me if u alls feel mcm nk pergi..
so i will calculate bape ramai nk join/...
jumaat is the best day kot..
sabtu cuti..
so takde penat sgt kan sume..huhuhuhu
pe pon will update everyoe using my FB k...
muaxx!

Wednesday, July 21, 2010

Ramadhan is CoMing...!

Salam semua..
peh sekejap jek kan dh nk masuk bulan Ramadhan kot...
puasa la selama sebulan..
masa ni la nk kumpulkan banyak2 pahala....banyak2 buat amal kebaikan k..
hurmm..
harap bulan Ramadhan tahun nie akan memberikan lebih banyak rahmat serta petunjuk kepada kita smua dalam mengharungi liku2 hdup....

share kat korg himpunan doa ketika bulan Ramadhan...
selamat beribadah!

“ Doa Harian Ramadhan “

Doa hari – 1

Yaa Allah! Jadikanlah puasaku sebagai puasa orang-orang yang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malamku sebagai ibadah orang-orang yang benar-benar melakukan ibadah malam. Dan jagalah aku dan tidunya orang-orang yang lalai. Hapuskanlah dosaku ... Wahai Tuhan sekalian alam!!Dan ampunilah aku, Wahai Pengampun para pembuat dosa.

Doa hari – 2

Yaa Allah! Dekatkanlah aku kepada kenidloan-MU dan jauhkanlah aku dan kemurkaan serta balasan-MU. Berilah aku kemampuan untuk membaca ayat-ayat-MU dengan rahmat-MU, Wahai Maha Pengasih dad semua Pengasih!!

Doa hari – 3

Yaa Allah! Berikanlah aku nizki akal dan kewaspadaan. dan jauhkanlah aku dari kebodohan dan kesesatan. Sediakanlah bagian untukku dari segala kebaikan yang KAU turunkan, demi kemurahan-MU, Wahai dzat Yang Maha Dermawan dari semua dermawan!

Doa hari – 4

Yaa Allah! Berikanlah kekuatan kepadaku, untuk menegakkan perintah-perintah-MU, dan berilah aku manisnya bendzikin mengingat-MU. Berilah aku kekuatan untuk menunaikan syukur kepada-MU, dengan kemuliaan- MU. Dan jagalah aku dengan penjagaan-MU dan perlindungan-MU, Wahai dzat Yang Maha Melihat.

Doa hari - 5

Yaa Allah! Jadikanlah aku diantara orang-orang yang memohon ampunan, dan jadikanlah aku sebagai hamba-MU yang sholeh dan setia serta jadikanlah aku diantara Auliya'- MU yang dekat disisi-MU, dengan kelembutan-MU, Wahai dzat Yang Maha Pengasih di antara semua pengasih.

Doa hari – 6

Yaa Allah! Janganlah Engkau hinakan aku karena perbuatan maksiat terhadap-MU, dan janganlah Engkau pukul aku dengan cambuk balasan-MU. Jauhkanlah aku dari hal-hal yang dapat menyebabkan kemurkaan-MU, dengan anugerah dan bantuan-MU, Wahai puncak keinginan orang-orang yang berkeinginan!

Doa hari – 7

Yaa Allah! Bantulah aku untuk melaksanakan puasanya, dan ibadah malamnya. Jauhkanlah aku dari kelalaian dan dosa-dosanya. Dan berikanlah aku dzikir berupa dzikir mengingat-MU secara berkesinambungan, dengan Taufiq- MU, Wahai Pemberi Petunjuk orang-onang yang sesat.

Doa hari – 8

Yaa Allah! Berilah aku rizki berupa kasih sayang tenhadap anak-anak yatim dan pemberian makan, serta penyebaran salam, dan pergaulan dengan orang-onang mulia, dengan kemuliaan-MU, Wahai tempat berlindung bagi orang-onang yang berharap

Doa hari - 9

Yaa Allah! Sediakanlah untukku sebagian dri rahmat-MU yang luas, dan beriknalah aku petunjuik kepada ajaran- ajaran-MU yang terang, dan bimbinglah aku menuju kepada kerelaan-MU yang penuh dengan kecintaan-MU, Wahai harapan orang-orang yang rindu.

Doa hari – 10

Yaa Allah! Jadikanlah aku diantara orang-orang yang bertawakkal kepada-Mu, dan jadikanlah aku diantara orang- orang yang menang disisi-MU, dan jadikanlah aku diantara orang-orang yang dekat kepada-MU dengan ihsan-MIU, Wahai Tujuan orang-orang yang memohon.

Doa hari – 11

Yaa Allah! Tanamkanlah dalam diniku kecintaan kepada perbuatan baik, dan tanamkanlah dalam diniku kebencian terhadap kemaksiatan dan kefasikan. Jauhkanlah dariku kemurkaan-MU dan api neraka dengan pertolongan-MU, Wahai Penolong orang-orang yang meminta pertolongan.

Doa hari – 12

Yaa Allah! Hiasilah diriku dengan penutup dan kesucian. Tutupilah diriku dengan pakaian qana'ah dan kerelaan. Tempatkanlah aku di atas jalan keadilan dan sikap tulus. Amankanlah diniku dari setiap yang aku takuti dengan penjagaan-MU, Wahai penjaga orang-orang yang takut.

Doa hari – 13

Yaa Allah! Sucikanlah diriku dari kekotoran dan kejelekan. Berilah kesabaran padaku untuk menenima segala ketentuan. Dan berilah kemampuan kepadaku untuk bertaqwa, dan bergaul dengan orang-orang yang baik dengan bantuan-MU,Wahai Dambaan orang-orang miskin.

Doa hari - 14

Yaa Allah! Janganlah.Engkau hukum aku, karena kekeliruan yang kulakukan. Dan ampunilah aku dari kesalahan-kesalahan dan kebodohan. Janganlah Engkau jadikan diriku sebagai sasaran bala' dan malapetaka dengan kemualian-MU, Wahai Kemulian kaum Muslimin.

Doa hari – 15

Yaa Allah! Berilah aku rizki berupa ketaatan orang-orang yang khusyu'. Dan lapangkanlah dadaku dengan taubatnya orang-orang yang menyesal, dengan keamanan-MU, Wahai Keamanan untuk orang-orang yang takut.

Doa hari - 16

Yaa Allah! Berilah aku kemampuan untuk hidup sebagaimana kehidupan orang-orang yang baik. Dan jauhkanlah aku dari kehidupan bersama orang-orang yang jahat. Dan naungilah aku dengan rahmat-MU hingga sampai kepada alam akhirat. Demi ketuhanan-MU Wahai Tuhan seru sekalian alam.

Doa hari – 17

Yaa Allah! Tunjukkanlah aku kepada amal kebajikan dan penuhilah hajat serta cita-cita-ku. Wahai Yang Maha Mengetahui keperluan, tanpa pengungkapan permohonan. Wahai Yang Maha Mengetahui segala yang ada didalam hati seluruh isi alam. Sholawat atas Mohammad dan keluarganya yang suci.

Doa hari – 18

Yaa Allah! Sedarkanlah aku akan berkah-berkah yang terdapat di saat saharnya. Dan sinarilah hatiku dengan terang cahayanya dan bimbinglah aku dan seluruh anggota tubuhku untuk dapat mengikufi ajaran-ajarannya, Demi cahaya-Mu Wahai Penerang hati para arifin

Doa hari - 19

Yaa Allah! Penuhilah bagianku dengan berkah-berkahnya, dan mudahkanlah jalanku menuju kebaikan-kebaikannya. Janganlah Kau jauhkan aku dari ketertedmaan kebaikan- kebaikannya, Wahai Pembed petunjuk kepada kebenaran yang terang.

Doa hari – 20

Yaa Allah! Bukakanlah bagiku pintu-pintu sorga dan tutupkanlah bagiku pintu-pintu neraka, dan berikanlah kemampuan padaku untuk membaca AI-Quran Wahai Penurun ketenangan di dalam hati orang-orang Mu'min.

Doa hari – 21

Yaa Allah! benilah aku petunjuk menuju kepada kenidloan- MU. Dan janganlah Engkau bed jalan kepada setan untuk menguasaiku. Jadikanlah sorga bagiku sebagai tempat tinggal dan peristirahatan, Wahai Pemenuh kepenluan orang- orang yang meminta.

Doa hari – 22

Yaa Allah! Bukakanlah bagiku pintu-pintu karunia-MU, turunkan untukku berkah-berkahmu. Berilah kemampuan untukku kepada penyebab-penyebab keridloan-MU, dan tempatkanlah aku di dalam sorga-MU yang luas, Wahai Penjawab doa orang-orang yang dalam kesempitan.

Doa hari – 23

Yaa Allah! Sucikanlah aku dari dosa-dosa, dan bersihkanlah diriku dari segala aib. Tanamkanlah ketaqwaan di dalam hatiku, Wahai Penghapus kesalahan onang-orang yang berdosa.

Doa hari – 24

Yaa Allah! Aku memohon kepada-MU hal-hal yang mendatangkan keridloan-MU, dan aku berlindung dengan- MU dan hal-hal yang mendatangkan kemarahan-MU, dan aku memohon kepada-MU kemampuan untuk mentaati-MU serta menghindani kemaksiatan tenhadap-MU, Wahai Pemberi para peminta.

Doa hari – 25

Yaa Allah! Jadikanlah aku orang-.orang yang mencintai Auliya-MU dan memusuhi musuh-musuh MU. Jadikanlah aku pengikut sunnah-sunnah penutup Nabi-MU, Wahai Penjaga hati para Nabi.

Doa hari – 26

Yaa Allah! Jadikanlah usahaku sebagai usaha yang disyukuri, dan dosa-dosaku diampuni, amal perbuatan ku diterima, dan seluruh aibku ditutupi, Wahai Maha Pendengar dan semua yang mendengar.

Doa hari – 27

Yaa Allah! Rizkikanlah kepadaku keutamaan Lailatul Qadr, dan ubahlah perkara-perkaraku yang sulit menjadi mudah. Terimalah permintaan maafku, dan hapuskanlah dosa dan keslahanku, Wahai Yang Maha Penyayang terhadap hamba- hambanya yang sholeh.

Doa hari – 28

Yaa Allah! Penuhkanlah hidupku dengan amalan-amalan Sunnah, dan muliakanlah aku dengan terkabulnya semua permintaan. Dekatkanlah perantaraanku kepada-MU diantara semua perantara, Wahai Yang tidak tersibukkan oleh permintaan orang-orang yang meminta.

Doa hari – 29

Yaa Allah! Liputilah aku dengan rabmat dan benikanlah kepadaku Taufiq dan penjagaan. Sucikanlah hatiku dan noda-noda fitnah wahai pengasih terhadap hamb- hambaNYA yang Mu'min.

Doa hari – 30

Yaa Allah! Jadikanlah puasaku disertai dengan syukur dan penerima di atas jalan keridloan-MU dan keridloan Rasul. Cabang-cabangnya kokoh dan kuat berkat pokok-pokoknya, Demi kenabian Mohammad dan keluarganya yang suci, dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam.

Wednesday, July 14, 2010

Im Back!!

Salam semua..
pehhhh!!!
lama giler kot tak update blog nie..
sory sume sbb agak bz sket..
but u alls still can cari mish dekat my FB -Mish Natrah De Silva.....
what a good day arinie...
mish nk sharekan dekat korg beberapa pic yang telah diedit by mish sendiri ..
special to all my fwens..
pic nie di edit dikala mish tengah bosan gilerr kott....hihihhihi
gurauan manja buat teman2 seperjuangan..
and i want u alls to know that i never ever forget our relationship..

friends forever...
smoga drama dan karya di bawah menghiburkan pagi anda..
tata..
mish..








Friday, July 9, 2010

JUMAAT...

Assalamualaikum..
pagi yang indah...
Hari Jumaat..Penghulu segala Hari...
Mohon agar kita diberikan hidayah dan petunjuk yang lebih berlipat ganda pada hari yang mulia ini..
sesungguhnya apabila kita terjaga dari tidur dan mendapati yang kita masih bernyawa di muka bumi ini..
ucapkanla Syukur Alhamdulillah ke atas keizinanmu YA ALLAH aku masih mampu meneruskan kehidupan pada hari ini..

Bula Ramadhan pon dh tak lama lagi kan..
pose...pose...pose..
yg lain dh ganti ke pose korg?
kalau blom cepat2 k....

anyway...
Doa mish agar hari ini menjadi hari yang penuh dengan keberkatan dan kegembiraan..harap korg sume pon mcm tu k!!
Salam..

Jangan Terlalu Mencari KESEMPURNAAN..

Jangan terlalu mencari KESEMPURNAAN.
sOmeTiMeS tHe bESt WaY To HoLd,
OntO sOmEtHiNG Is To LEt iT GO

Jika kamu memancing ikan....
Setelah ikan itu terlekat di mata kail,
hendaklah kamu mengambil ikan itu....
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN iasemula ke dalam air begitu saja....
Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanyaketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.
Begitulah juga ......
Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPANkepada seseorang...
Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamudan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...

Jika kamu menadah air biarlah berpada,
jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh....
cukuplah sekadar KEPERLUANmu. .
Apabila sekali ia retak....
tentu sukar untuk kamu menampalnya semula....
Akhirnya ia dibuang....
Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....
Begitu juga jika kamu memiliki seseorang,
TERIMALAH seadanya....
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu ISTIMEWA....
Anggaplah dia manusia biasa.
Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya. ...
akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.
Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...
yang kamu pasti baik untuk dirimu.
Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah,cuba mencari makanan yang lain..
Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan MENYESAL.
Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....
yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.MENYAYANGIMU. .
MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah,cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.

Terlalu mengejar KESEMPURNAAN.
Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain..
Kamu juga yang akan MENYESAL....

DedicAte This SOng To All My FRieNds..~~Friends Forever~~


So we talked all night about the rest of our lives
Where we're gonna be when we turn 25
I keep thinking times will never change
Keep on thinking things will always be the same
But when we leave this year we won't be coming back
No more hanging out cause we're on a different track
And if you got something that you need to say
You better say it right now
'Cause you don't have another day
'Cause we're moving on and can't slow it down
These memories are playing like a film without sound
I keep on thinking of the night in June
I didn't know much of love but it came too soon
And there was me and you when we got real blue
We'd stay at home talking on the telephone
We'd got so excited and get so scared
Laughing at ourselves thinking life's not fair
And this is how it feels...

(CHORUS):
As we go on, we remember
All the times we had together
And as our lives change
Come whatever,
We will still be friends forever


So if we get the big jobs and we make the big money
When we look back now will our jokes still be funny?
Will we still remember everything what we learned in school
Still be trying to break every single rule?
Will little brainy Bobby be the stockbroker man?
Will Heather find a job that won't interfere with her tan?
I keep - kepp thinking that its not goodbye
Keep on thinking its our time to fly
And this is how it feels...

We think about tomorrow like we think about now?
Can we survive it out there?
Can we make it somehow?
I guess I thought that this would never end
And suddenly it's like we're women and men

Will the past be a shadow that will follow us around
Will these memories fade when I leave this town?
I keep - kepp thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's our time to fly

Especially to My Dear Zaimah & Azimah...Friends Forever..

Thursday, July 8, 2010

WonderFul Morning...

Salam..
today 8/7/2010..
Hari menderma darah dekat opis mish ni haaa....
Derma la Darah..jgn derma DARA....hahahahah
dua tahun lpas derma la..
tp ada yang mengatakan kalau derma darah kita leh jadik gemuk lg eh?
adoii takot beb..
kalau gemok lagiii..
nanti susah nk turunkan badan..
so now my mood is THINGKING whether nk derma ke x..huhuhu
jantung plak degup laju kot..
bikin wa rasa nk pengsan..

Adios..
mau pk sat!

Wednesday, July 7, 2010

Great Day!!

SERONOK..itu yg mampu ku luahkn untuk hari nie..
CELCOM dh paid my money back!!huhuhuhu...
last two month sign up Broadband with celcome..
and coverage kat my place tak berapa bagus so i decide to give up with celcome and i fill termination form..
they said will get the money back within 2month!!
OMG lama giler kot..
ati terbakar..
tp ku tahankan jugak...
then dorg ada mention ckp nanti akan kena potong la sana sket sni sket.
but today receive the cheque..
mang langsung tak kena potong..hahaha
total amount RM100.00...
best2..
tgu lama pon berbaloi2...hahaha
thnks Celcom...;)

Holaaa..

Salam Semua...
Lama tak update blog nie..
hurmmm..
malam tadi Holand dh menang beb...hhuhuhuhuhu
gooD!!
so antara SPAIN dgn GERMAN..Mana satu jadik pilihan korg?
disebabkan kekecewaan terhadap Argentina..
mish choose SPAIN la utk kali nie..
hope SPAIN do better ok this time..
sama2 kiter saksikan k..

Salam..
Mish

Monday, July 5, 2010

ARGENTINA>...

Selamat pagi..
peh kecewa giler kot bila JEMANY kalahkan ARGETINA..4-0 beb..
adoiii..
the best part is hubby mish baru jek belikan JERSEY ARGENTINA untuk diriku semalam..
adoii skali lagi..
bajet nk pakai time FINAL la nanti..hahahah
whatever it is..
akan tetap ku sarung jersey itu walaupon ko dah kalah ARGENTINA..
u make me cry because of u ARGENTINA..hahahhaha
apepon sape yg korg rasa bakal masuk FINAL?
nantikan k...

tata...
Mish..

Saturday, July 3, 2010

Selamat Pagi...

Assalamualaikum...
Cuaca best giler kot arinie..
arini stay kat umah LONE RANGER....
mak g picnic dgn adik ikot rombongan makcik2 kat area umah nie..
BUT me and my HUBBY will follow later..
maybe tengahari sket kot gerak...
hurmmm..
tadi takde buat pe so masukla BEAUTIFULNARA.COM...
terbaca satu artikel tentang ARTIS WANITA PUKUL BINI ORG PASTU BERSETUBUH DGN SUAMI ORG TU DEPAN BINI DIA..
kejam ek?
manusia ke binatang tue??/
sedih bila baca berita2 mcm tu..
tergamak seorg wanita melukakan hati wanita lain..
takde perasaan ke kita sebagai wanita menganiaya kaum kita sendiri??
sana sini artikel artis bersosial..
tp golongan tu yang banyak rakyat Malaysia nie sokong..
golongan tu jugak yg banyak memalukan kita terutamanya yang berbangsa MELAYU..
alahai..
sedih melihatkan semua ni..
dimana perasaan perikemanusiaan kita sebagai umat kat muka bumi nie?
mcmana nk bg anak2..generasi akan dtg buat contoh kalau generasi sekarang takde bg impak yg baik pada mereka??

what ever..
got to go..
PD..MUM & SIS....here i come.....

renung2 kan..
Salam 1Malaysia...

Perginya seorang SAHABAT....

Assalamualaikum..
Pada tanggal 1 Julai 2010 pada jam kira2 pukul 8.00 malam..
kami digemparkan dengan berita pemergian seorang sahabat/saudara kami ke Rahmatullah..
seorang gadis bernama Hamidah Binti Md. Safa yang telah menghdapi penyakit TB...
Dengan berbekalkan doa daripada keluarga kami bersepakat untuk turun ke upacara pengebumian arwah...

Kami menaiki Toyota Avanza yang dipandu oleh Kakak ipar ema...THANKS KAK NGAH
selain kitorg ada lagi dua biji keta konvoi dengan kitaorg...
Keta Alip dengan kereta imin..
tp disebabkan kami agak lewat dorg ni gerak dulu drpd kitorg..
dorg tunggu dekat R&R Seremban...

Kami diberitahu bahawa arwah akan dikebumikan selepas Solat Jumaat...
tetapi agak mengecewakan skali bila ketika kami sampai...
Abg kepada arwah Abg Lan bgtau kami yang Jenazah telahpun selamat dikebumikan...
perasaan tekilan..kecewa..sedih becampur baur dalam diri kami..
tetapi mungkin sudah takde rezeki kami....
yang penting semuanya selamat dan berjalan lancar...

Then lepas tu kami duduk bersembang dengan Abg Lan..
Abg Lan cerita yang waktu arwah masih hidup pon tak nampak sangat ape2 tanda yang dia akan meninggalkan kita semua buat selama2nya..

Actually pada hari yang dia jatuh pengsan tu dia cuti keje...then ayah arwah ada minta tlong beliau Bank In kan duit dekat ASB...
then dia sempat g tempat keje dia lagi..
after tu dia pengsan..
manager dia yang bawak dia pergi Hospital..
tiba kat hospital dia dimasukkan ke wad ICU then terus koma..
arwah dapat bantuan pernafasan oksigen..
then doktor masukkan ubat ke dalam badan arwah..
tp arwah masih takde pape tindakbalas..
abg arwah pon ada bgtau yg akibat ubat yg dimasukkan terlalu banyak..
tangan2 arwah mulai bengkak..
then lepas daripada tu keluarga arwah berbincang dan mereka bersepakat redha untuk melepaskan arwah daripada melihatnya terseksa..
abg arwah sempat mengajarnya menyebut 2 kalimah syahadah dan beliau menghembuskan nafas terakhirnya di Hospital...
peh mesti manager dia sedihkan...
manager dia lah yg bawak dia g sepital..
dan manager dia jugakla org terakhir yg dpt tgok dia menghembuskan nafas terakhir dia..

Abg lan ada bgtau yang arwah ada bg message dekat kawan dia..
sebelum dia jatuh pengsan..
dia bgtau yang dia mintak maaf..halalkan makan minum..
hurmm..
meaning..maybe dia leh rasa yang ajalnya mungkin dh nak smpai..
then abg arwah pon ada bgtau morning lepas jenazah dh dikebumikan...
abg arwah ternampak dalam dairi arwah beliau sempat meninggalkan surat wasiat buat keluarga dan teman2 rapatnya...
arwah jugak ada request kat abg dia yang masa raya nanti dia nk abg arwah belikan Gelang dan Rantai Mutiara dari sabah kerana abg Lan berkerja di Sabah..
Arwah jugak baru menyambut Hari lahirnya pada 11.6 lepas dan pada tarih yg sama juga abg arwah melangsungkan perkahwinan dan Majlis ulangtahun perkahwinan ibubapa arwah...
tu serba sedikit story la yg sy dengar daripada keluarga arwah....

Ajal Maut kan di tangan tuhan..
yang pergi tetap kan pergi..
kita yang masih hidup harus teruskan kehidupan.....
doakan semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...

Al Fatihah..

Friday, July 2, 2010

Next JoUrney...MELAKA..DURIAN TUNGGAL...



Saya dan teman2 akan ke Melaka bg Menghadiri majlis pengkebumian sahabat ataupon adik hamidah safa yang manja dipanggil midah..kami mendoakan smoga Allah menempatkanya di kalangan org2 yang beriman dan beramal soleh..
Allah lebih sayangkan dia....

Doakan saya serta teman2 juga selamat smpai ke destinasi kami dengan selamat..
amin...

Thursday, July 1, 2010

TAKZIAH..

Salam takziah buat EN SAFA sekeluarga diatas pemergian anak kesayangannya HAMIDAH SAFA petang tadi kerana sakit TB yang dialaminya...
belaiu meninggal dunia di Melaka...
smoga rohnya dicucuri rahmat..

AL FATIHAH.....

Today JoUrney...
















SALAM...

harinie adalah hari yang paling MEMENATKAN but fun...

first in the morning early at 7am dh wake up..

then kemas2 umah "sikit" then terus keluar pukul 10.00am,,..

ema pick up me dekat bawah rumah using her new AVANZA..hahahahah

then terus ke Pantai Dalam amek Emah..

actually misi kitorg harini adalah membantu emah kemas rumah baru dia..

dia akan melanjutkan pelajaran dekat S.Alam..

amek degree beb..huhuhuhuh....

so as a friend kitorg batu paper yg patot jekla....

kat atas tu pic kitorg OTW to S.Alam seksyen 7....




Penat jugak harini..


lpas kitorg hantar emah...me and EMA keliling beb cari Bank dekat area S.Alam sbb dia nk buat Car settlement..


melilau cari BANK MUAMALAT..MAYBANK...AMBANK....


lastly sempat buat untuk BANK MUALAMALAT jek dekat bangunan PKNS..


untuk AMBANK service down and MAYBANK lak kena bayar kat puchong...


what to do...


hurmmm.....


lastly g makan KFC dengan ema dekat S.ALam seksyen 7 berdekatan dengan WISMA JAKEL...


mang besar tempat tu..


tapi kami tak sempat singgah sebab masa dh tak ckup..


anyways having fun today..


thnks to both of u EMA & EMAH....